söndag, december 11, 2022

Glass passar väl i alla väder?

Glass tackar man väl aldrig nej till, eller hur? 

Fast kanske ändå. När fläckar av gammal snö ligger på gräset i stället för njutningsfulla solbadare känns trots allt den där glasspinnen inte riktigt åtråvärd. Men det är en praktfull och ovanligt stor glasskylt som i ett annat väder absolut skulle kunna få mig att plocka upp lite pengar ... nu snor jag sjalen tätare runt halsen, drar ner mössan över öronen och skyndar på stegen i stället. 

Det är BP som håller liv i bloggtraditionen Skyltsöndag. Om du klickar på den här länken hittar du fler skyltar med de mest varierande budskap och i alla möjliga utföranden! 

Än en gång stöter jag på en liten klisterskylt som sitter på riktigt många ställen.
Men vad handlar det om? Google ger mig ingen hjälp alls.

Tredje ljuset är naturligtvis tänt. Det är ju advent.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Glass i stora lass! :) Men givetvis, det krävs kanske lite bättre väderlek för att man ska njuta fullt ut om man är ute. Men inomhus går det an att äta glass.
    Ja, vad betyder den märkliga otydliga numrerade? Spännande.
    Din ljusstake är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är ännu kallare i dag än när jag tog bilden, i förra veckan, så lusten att knalla omkring utomhus med en glass är verkligen behärskad! Min "ljusstake" är kanske inte den vackraste men möjligen den originellaste???

      Radera
  2. LillaSyster2:59 em

    Nja, tror att jag hoppar glassen idag.....möjligen en kula i varm nyponsoppa =) Tredje ljuset brinner även här. Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörkt och kallt, bra soppväder och perfekt med tända ljus!

      Radera
  3. Gissar att glassen pryder en sopstation. Drog slutsatsen när jag såg "skräpet" vid sidan om. Gillar målningen, den är förvånansvärt "mjuk" och väldigt snygg. Blir dock inte sugen, varken nu eller under sommaren;-)
    Googlase (såklart) också dekalen, men även jag kammade noll. Så det får förbli en hemlighet;-)
    Tusen tack för glassen och för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det sopor i det lilla huset med glassen? Vet inte. Det hör till en servering som bara har sommaröppet.

      Radera
  4. Märklig klisterdekal, förstår inget alls. Och glassbilden, hade jag inte läst texten hade jag kunnat missa den lilla pinnen och trott att det var något läskigt brunt djur där. Och tänt var det här, liksom på min trapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä man kan ju undra vad det är för vits med att både tillverka och sätta upp en dekal som ingen fattar! Vad beträffar glassbilden är jag mer konfunderat över den där trean.

      Radera
  5. Hannele9:55 em

    klisterskylten kanske syftar på Sotheby's mäklare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en jättestor och jättefin och jättedyr diamant på 101.38 karat som Sothebys sålt men varför skulle någon klistra lappar om den i en utomhustrappa på Södermalm????
      Och Otydlig?????

      Radera
  6. Glasskylten känns lite väl kylig nu men den väntar väl på en kommande vår.
    Dessa klisterskyltar med olika budskap finns lite här och var och jag har heller ingen aning om vad de betyder. Verkar vara en radiofrekvens.
    Kul att din adventsljusstake fortfarande är i gång.Verkar hållbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt hållbar ljusstake ... :-D
      Trodde också på radio men hittar inget belägg för det.

      Radera