lördag, december 10, 2022

Veckans mening – om klädval

Finns det en mening jag läst på sistone som fått mig att hejda mig en liten extra sekund? Det är Skriv-Robert som undrar så här på lördagarna, och jag brukar svara att jo då, visst gör det det! Som exempelvis det här citatet av Facebooks grundare Mark Zuckerberg, upplockat av Susanne Ljung i Dagens Nyheter i dag. IT-gurun talar om mode och klädval sådant som roar mig  själv sågs han alltid i en grå t-tröja:

Jag känner inte att jag riktigt gör mitt jobb om jag lägger ned någon som helst tid och energi på löjliga och tramsiga saker.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Fashiontomte finns på NKs julskyltning i Göteborg

    SvaraRadera
  2. Är benägen att till viss mån hålla med. å andra sidan har jag numer inte direkt något jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det viktigare saker - men jag hör till de roade, jobb eller ej!

      Radera
  3. det ena utesluter väl inte det andra kan jag tycka?

    SvaraRadera
  4. Haha, så där känner jag mig mest hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns självklart viktigare saker att tänka på här i livet, men jag råkar tycka att det är kul med (kul) kläder!

      Radera
  5. Inför klädval får man väl tänka hur man vill, beroende på omständigheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart att vara stor nog att bestämma alldeles själv!

      Radera