fredag, juli 05, 2024

Fem frågor om sommaren

Inte i Stockholm, men
väl i Barndomslandet!
Elisa Matilda säger att veckans fem fredagsfrågor går i repris (från i fjol antar jag), men vad gör det! Sommaren 2024 är ju inte en blåkopia på 2023:s variant! Nu håller vi bara alla tummar som finns för ett skapligt semesterväder. Just nu är det gott om moln på min himmel, en del ser riktigt hotande ut. Det blåser friskt också, men det kan ju ändra sig snabbt! Här frågorna:       

           1. Vad är det längsta du reser i sommar? Stockholm-Barndomslandet. Enkel resa 35 mil. Skulle önska att det vore kortare körsträcka ...

           2. Hur spenderar du en regnig sommardag? Med bok, korsord, mobil.

           3. Blir det någon spontan utflykt i sommar? Hoppas på det! Men eftersom den ska vara spontan har jag inget planerat.

           4. Vad är något du vill göra i sommar? Vara med barn och barnbarn, bada, läsa, äta gott, umgås i enkelhet.

          5. Har du något smultronställe där du är nu? Nej inte riktigt, även om smultronställen kan vara mycket mer än en plats där man kan hitta goda bär att njuta av ...

Copyright Klimakteriehäxan          

18 kommentarer:

  1. Här låg nyss en kommentar från Hannele men jag lyckades ta bort den, vilket absolut inte var meningen!

    SvaraRadera
  2. regnig dag i går, tre tonåringar här och spelade Göteborgs Monopol

    SvaraRadera
  3. Barndomslandet? Finns det en plats som heter så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det kallar jag min hemtrakt för, har gjort så jättelänge - lustigt att det undgått dig, du tittar ju ändå in här rätt så ofta! Och det ligger bara ett par mil från dig! "Barndomslandet" har en egen etikett här på bloggen dessutom.

      Radera
    2. PS ser att inte mindre än 238 inlägg här på bloggen har just etiketten "barndomslandet" ...

      Radera
    3. Där ser man. Det hade jag missat. En helt annan sak. De där sakerna med Blogger som både du och jag blev så frustrerade av verkar ha löst sig nu!

      Radera
    4. Ja tack och lov, nu funkar det igen som vanligt!

      Radera
  4. Har just sökt dej på Wordfeud, hoppas jag hittade rätt ;-)
    Håller med dig om vad man vill göra i sommar, njuter just nu av barn och barnbarn!
    Japp, Grekland i september ,och inte till någon ö ska vi heller, utan till Sivota ( aldrig hört talas om, men kompisen vet!)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir det WF! Och så småningom Grekland ...

      Radera
  5. Ja, ni pendlar rätt så friskt mellan Söder och Barndomslandet. Men ni verkar trivas med det och det är huvudsaken:-)
    Regniga sommardagar har vi ju tack och lov sluppit de senaste åren. Men i år verkar det vara mera "normalt" igen. Bara det är varmt ute kan jag faktiskt njuta av balkonghäng även när det regnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge balkongen har tak funkar det ju! Men det blåser lite onödigt starkt tycker jag.

      Radera
  6. barn och barnbarn hör sommaren till. och besök i Barndomslandet som jag faktiskt redan gjort. det är mycket speciellt att traska omkring i barndomens marker. en del har ändrats, men mycket är sig likt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att återvända, kunna visa nya generationer att där ... och där ... och där ... Hoppas att de kommer att minnas något framöver!

      Radera
  7. Det du vill göra i sommar är sånt en annan också uppskattar....nu har vi inga barnbarn än, men resten.....
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det blir barnbarn blir det bara mer att glädjas åt! Nu väntar jag på lite mer sol, har inte badat på en vecka!!! Trevlig helg!

      Radera
  8. Så du raderar kommentarer du, tihi! Jag var ju på kryssning till Gotland för någon vecka sedan o tyckte det var drygt med buss till Sthlm, sedan färja över natten och sen samma sak igen, trots bekväma bussar! Förstår att du tycker det är långt att åka, men sedan är du framme ett tag innan du vänder hem igen? Det varnas för orkanvindar imorgon, men många europeer kommer hit nu i sommar istället för att välja södra Europas heta värme. Jag förstår dem! Trevlig fortsättning på sommaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Raderar aldrig kommentarer utom uppenbara spam, vet inte vad mina feta fingrar gjorde när jag lyckades ta bort Hanneles inlägg - avsikten var att svara henne, inget annat!
      Jo vi brukar stanna några dagar, men sällan mer än en vecka. Nu senast hade vi toppenväder! Vill gärna ha mer av den varan!
      Skulle gärna åka till Gotland igen, lite närmare för oss än för dig, men det verkar inte hända ändå.

      Radera