fredag, november 25, 2022

Ett UFO har landat!

"Till min vän i Mälarhöjden! 
 Denna har jag gjort i slöjden!"

Hör och häpna: jag som betraktar mig som världsbäst på UFO:s (UnFinished Objects) har avslutat ett handarbete! Inspirerad av en lätt tokig samling människor i den skojiga Facebook-gruppen Korsstygn 2.0 har jag inte bara påbörjat utan också gjort klart ett broderi. Inte jätteomfattande, naturligtvis, men ändå.

Det verkar vara någon sorts trend att med korsstygn uttrycka en rad åsikter, tänkta att hamna i ram och så småningom på en vägg. Ibland, som i mitt fall, på nytt tyg, men också väldigt ofta på loppisfynd som man ändrar och syr nytt på. Inte sällan är det slagord som hamnar under bältet, men dit ville inte jag. Däremot gillade jag budskapet jag valde att tillvarata med nål och tråd.

Nu bestämde jag att denna min skapelse skulle bli present till min kompis som jag tycker väldigt mycket om. Vi har känt varandra i ganska exakt femtio år och därmed tror jag mig veta att hon kommer att uppskatta texten jag broderat  det kräver naturligtvis humor, men det har hon.

Jag förväntar mig inte att det här "verket" ska få en hedersplats i vardagsrummet, men kanske kan den passa på insidan av en garderobsdörr eller något annat ställe där det emellanåt kan framkalla ett litet leende?! 
Tänk att äntligen har ett UFO landat! Och är därmed inte ett UFO (men vi tror ju inte på såna ändå eller hur?)

Copyright Klimakteriehäxan 

7 kommentarer:

  1. Korsstygn är kul, har gjort massor av tavlor och annat när jag var 20-30 år. Men nu är det virkning, makramé och stickning som gäller när det ska handarbetas. Gillar verkligen citatet! En fin gåva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har i princip slutat med all sorts handarbete ... men det var väldigt roligt så länge det varade!

      Radera
  2. avkopplande sysselsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och bra i kombination med ljudbok.

      Radera
  3. här göms inte äkta konst på insidan av en garderobsdörrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte "äkta konst" men ... :-D

      Radera
  4. Anonym9:02 fm

    Sååå fin! 💫👍💫😍

    SvaraRadera