onsdag, november 09, 2022

Sista Veckans Wisti

 
Nu har vi kommit fram till sista Veckans Wisti här på min blogg. Det blev en härlig rad teckningar med vidhängande funderingar, hämtade på utställningen "Så långt näsan räcker" i Stockholms konserthus i somras. Kent Wisti, med basen i Lund, är en man med många strängar på sin lyra: han är präst, konstnär och satiriker, poddmakare, flitig på Instagram (som wistikent) och Facebook. Hans teckningar och texter finns också i bokform.

Från hans Facebook-konto lånar jag ytterligare en bild som får runda av min serie "bildlån" (eller ska det kallas snålskjuts, eller snyltande?). Om du vill se alla de bilder som jag publicerat är det förstås bara att klicka på etiketten "wisti" här nedan. Och jag säger förstås tack för lånet, tack för skratt, tack för väckta tankar, Kent Wisti!

Copyright Kent Wisti

6 kommentarer:

  1. Snålskjuts, snyltande? Njaa, jag tycker du ger honom reklam, denne Wisti, han vill ju synas och höras. Klok,underfundig och mitt i prick, lite rörande om i grytorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förvisso inga annonser på bloggen, men en viss sorts reklam har jag inget emot! Wisti är värd att uppmärksamma.

      Radera
  2. Jag har länge följt Wisti på Instagram. Finns många guldkorn.

    SvaraRadera
  3. Såg utställningen på din inrådan och tyckte den var suverän- Och så roligt att du drog ut på den under hösten. Så träffsäkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var kul att suga lite på den karamellen. Men nu tog det roliga slut!

      Radera