söndag, maj 30, 2021

Närgånget och genialiskt

Ibland är man kanske inte tillräckligt välartikulerad. Detta har hänt mig ett par gånger:

En kvinna/väninna berättar Den Stora Nyheten att hon är med barn. Vilket har föranlett ett självklart grattis och en extra kommentar: "Å så kul! När händer det?" Det ska betyda att jag undrar när det är dags för babyn att se dagens ljus och möta sin framtid.

Men den gravida ser lite förundrad och generad ut och det visar sig att hon har missat en väldigt viktig bokstav: R-et i händeR. Utan R hamnar vi i gången tid. Alltså får hon för sig att jag vill veta när ägget träffades av den pigga spermien. Vilket jag självklart inte har med att göra och i sanningens namn inte är så intresserad av heller. Onödigt närgånget, helt enkelt.

De där incidenterna blir jag påmind om när jag ser cykelbarnstolen. Här handlar det uppenbarligen om en unge som verkar vara gjord i Italien! Och för all del, sämre miljö för romantik och erotik kan jag tänka mig.

Jakten på skyltar till Skyltsöndagarna fortsätter oförtrutet. Resultatet blir mer eller mindre genialiskt, men ni kan hitta fler om ni tar vägen om BP:s blogg!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. lite gulligt misstag ❤️ värre pinsamt när jag har frågat lite mulliga icke-gravida kvinnor när de ska ha barn... det har jag slutat med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt snudd på en dödssynd!!!

      Radera
  2. Hahaha! Ja, i det här fallet är bokstaven "R" absolut av betydelse. Såååå pinigt annars. Å den där läckra skylten på cykelbarnstolen tillhör inte nödvändigtvis en italiensk bebis, men barnstolen är tillverkat i Italien: https://www.okbaby.it/it/prodotti/ciclo.html. Nej, jag har heller inte hört talas om det märket... Men helt ok;-)
    Sista skylten på stolpen - hahaha! Hur var det nu - har vi varit mellanchefer eller är vi genier;-)

    Vilken härlig skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du trodde väl inte att jag trodde ...? SÅ korkad är jag inte! men gillar däremot att leka lite med ord och sånt! Du googlade lite i onödan där ...

      Radera
  3. Tänk så det kan bli utan ett R som uttalas tydligt. Eller att den man talar med inte uppfattar just detta R.
    Barnstolen är riktigt rolig. Undrar om alla länder som numer tillverkar dem har liknande etikett-
    Sista lappen; tja - mellanchef har jag aldrig varit.
    Kul skyltning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Baby made in X"? nä det tror jag inte. gäller nog bara detta märke. Min "tolkning" går liksom inte ihop med andra, typ Ridealong eller Påhoj!

      Radera
  4. Italienska skylten, den får mig att minnas att vi köpte en italiensk ny barnvagn till äldsta dottern. Och ja, den var verkligen gjord för soliga länder. Höll inte till nästa barn, kan jag säga.
    Vilken incident med R men det blir ju en rolig sak att minnas.
    Jo, mellanchef har jag varit. Så jag var ingen geni då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi köpte också nåt italienskt, en paraplyvagn vill jag minnas! Mellanchef har man förmodligen kallat mig också, men jag var tillräckligt smart för att inte tacka ja till "finare" chefsjobb, så där dök geniet upp i alla fall! :-D

      Radera
  5. Haha, vilken rolig association det blev med den italienska bebisen! Jag har varit mellanchef o är definitivt inte något geni! Skomakare håll dig till din läst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upprepar svaret jag skrev tll Gerd ovan: Mellanchef har man förmodligen kallat mig också, men jag var tillräckligt smart för att inte tacka ja till "finare" chefsjobb, så där dök geniet upp i alla fall! :-D

      Radera