lördag, maj 01, 2021

Veckans mening – om att äta utomhus

Bild från Hemköp.
Jakten på Veckans mening fortsätter lördag efter lördag, på Skriv-Roberts initiativ. Det ska alltså vara något man läst den senaste veckan, klokt, roligt, tänkvärt eller nästan vad som helst som kan få en att hejda sig ett par sekunder extra. Denna gång väljer jag en mening ur Johan Lindbergs "ledare" i Ica:s kundtidning Buffé. Visst slår han väl huvudet på spiken, i alla fall en liten, med dessa rader som ligger perfekt i tiden nu när alla ska hämta fram sin grill?

Jag har alltid varit kluven till det här med att äta utomhus och tänkt att sådana som säger att allt smakar bättre när man är ute egentligen bara är stolta över att de har orkat anstränga sig att tända en eld eller bära med sig mat längre än från spisen till köksbordet.

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. korkat sagt av Lindberg
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2021/04/hemestertips-helgfraga.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tycka olika om allt!!! :-D

      Radera
    2. väldans otrendigt sagt... dessa tider

      Radera
    3. fikastunder och kalas utomhus hela vintern

      Radera
  2. Hahaha! Så kan man ju också se det. Nuförtiden stämmer det kanske mera än någonsin tidigare, då grillandet på vår innergård pågått i stort sett hela vintern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grillfest utomhus kan definitivt vara trevligt men nog får man släpa en del ...

      Radera
  3. Så kan man ju också se det. Och visst ligger det en del i det. Nu är det ju lite andra tider så jag har både sett och upplevt att man setts än mer ute hela året som pandemin pågått och det går ju att köpa färdig mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I fint väder kan det ju vara hur trevligt som helst! Men ska man grilla själv blir det en del pyssel.

      Radera
    2. köp Muurikka, enkelt ta med sig ut i skogen

      Radera
    3. Jag har nog inga som helst planer på att ge mig ut i skogen och äta ...

      Radera
  4. Ska jag vara helt ärlig fattar jag inte vitsen med detta eviga grillande. Finns väl annat man kan äta utomhus som inte kräver sån tillagning. Så ja, gärna utevistelse för diverse näringsintag när det blir behagligare temperatur, men inte grilla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar grillat, men föredrar definitivt att nån annan släpar fram kol, tändvätska, redskap, råvaror, tallrikar, bestick, glas, servetter, drycker, sallad osv osv osv. Och inte får man glömma kaffekannan heller!

      Radera