lördag, juli 08, 2023

Veckans mening – om dumheter

Hur lyder den, meningen som jag bestämt mig för att kalla Veckans? Det är Skriv-Robert som efterlyser den, så här: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på." Jag har ännu inte läst ut (dvs lyssnat klart) på Håkan Nesser och hans "Från doktor Klimkes horisont" men där finns denna (helt sanna!) mening att ta in:

Vissa människor kan begå de mest häpnadsväckande dumheter och ändå komma ner med fötterna på jorden.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. han riskerade ju fängelse för dumheter (?) men friades

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar självaste författaren? Jo, han frikändes. Har naturligtvis tjänat massor med pengar, är både produktiv och bästsäljande. En av Makens absoluta favoriter.

      Radera
  2. Tyvärr en mycket sann mening.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Men himla tursamt för somliga ...

      Radera
  3. Ja, en del verkar ha änglavakt, tyvärr även en del som borde få lära sig en läxa.

    SvaraRadera