lördag, juli 15, 2023

Veckans mening – om skitstövlar

Har gett mig i kast med den omtalade och tämligen enhälligt (fast inte alldeles) hyllade "Färskt vatten till blommorna" (Changer l´eau des fleurs) av Valérie Perrin. I den hittar jag Veckans mening, den som får mig att reflektera en extra sekund när jag läst den – precis så som Skriv-Robert vill att det ska vara när man plockar upp hans utmaning

 Ett vackert namn hindrar inte någon från att vara en skitstövel.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. spontant tänker jag på en obildad man som höll på välta hela Svenska Akademien, Klubben av Matilda Gustavsson beskriver händelserna bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. En association man lätt hänger med i! Lysande bra bok det där.

      Radera
  2. Så sant, så sant. Det samma gäller ett vackert ansikte. (Tur man inte begåvats med det...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ja ... du vet ju att skönheten ligger i betraktarens ögon!

      Radera
  3. Fina titlar är heller ingen garant för något galant.

    SvaraRadera
  4. Friskt vatten till blommorna ligger i min läshög. inte mycket här i världen som är vad det ser ut att vara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har just läst ut den. Riktigt imponerad av hur författaren håller ihop de olika trådarna, Hade inte tråkigt en enda minut när jag läste - och då är det ändå en tjockis.

      Radera