torsdag, mars 08, 2018

Ännu en helg fråga ...

Vad tycker du om särskrivning i böcker? Det är Mia som ställer
veckans helg fråga.
Om sär skrivning tycker jag inte, inte någon stans. Ja men ni ser ju hur det ser ut! Full ständigt huvud löst!

Som vanligt hänger en bonusfråga med på tampen, denna gång inspirerad av att det snart är dags för Let´s dance i tv igen: Hur är det med dig, brukar du svinga de lurviga nån gång? Tyvärr är svaret nej. Förr i världen gillade jag verkligen att dansa, men nu blir det i princip aldrig av. Vilket är synd, eftersom dans inte bara är kul, det är bra motion också. Dock försöker jag undvika att ha lurviga ben ... och så tittar jag ofta på programmet, årets deltagarlista ser lovande ut!

Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. lurviga ben har jag nog aldrig haft....

    SvaraRadera
  2. Sär skrivning gör mig galen;-) Hoppas innerligt att jag aldrig gör det på bloggen eller i annat samman hang heller för den delen;-)

    Dansa har jag aldrig gillat. Okej då, diskodans på 1980-talet var väl okej, då det fanns ett säkerhetsavstånd mellan de dansande, men "klammerdans" har alltid varit det värsta jag vetat.

    SvaraRadera
  3. Särskrivning är ett gissel och kan faktiskt orsaka en hel del missförstånd. En del allvarligare än andra. Hur svårt kan det vara, liksom?

    SvaraRadera
  4. Dans är verkligen en riktigt bra motionsform! :)

    SvaraRadera
  5. Det känns som om vi bokbloggare är eniga här :-)

    SvaraRadera
  6. Nej särskrivning är inte kul. Det är egentligen inte stavfel heller men det kan vi ta en annan gång.

    SvaraRadera
  7. Dans är kul men det blir inte ofta numera.

    SvaraRadera
  8. Du har rätt i att det är bra motion, speciellt som det inte känns som motion!

    SvaraRadera
  9. Härlig samstämmighet när det gäller särskrivningar!
    Dansar gör man väl om man vill och orkar, efter egen pipa ...

    SvaraRadera
  10. Särskrivning är hemskt men jag jobbar på det. Idag när så mycket skrivs på dator borde det vara ovanligare men icke.

    SvaraRadera
  11. Som tur är förekommer ju inte särskrivning så värst mycket i böcker, värre med kvälls- och dagspress, ännu värre med butiksskyltar. Verkar dock inte reta upp mig speciellt mycket, ibland kan det ju bli kul också, emellanåt. ;)

    SvaraRadera
  12. Ja det är synd att man släpper dansen för det är verkligen superroligt.

    SvaraRadera