onsdag, mars 28, 2018

Bästa påskdesserten?

Ni vet hur det är: man har sina favoriträtter. När det kommer till det där lilla söta som rundar av en måltid handlar det i mitt fall ofta om limoncellomousse, efter ett recept av Anna Bergenström.
Men nu har jag presenterats för en ljuvlighet som är betydligt mer komplicerad. Fast endera dagen ska jag försöka.

Jag har nämligen ätit glass, formad som ett ägg, på en bädd av syltade apelsiner med blodapelsinchips som dekoration och smaskigt tillbehör. Detta serveras på en krog i Gamla Stan som heter 19 glas. Vansinnigt gott. Fast det tar flera timmar att fixa de där chipsen, det framgår när man googlar. Och så gäller det förstås att få till tunna och jämna skivor ... men vem sa att det alltid skulle vara enkelt här i livet?

Detta skulle, i alla fall i teorin, kunna vara den perfekta påskdesserten.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. inlagda persikor, lagom enkelt för mig

    SvaraRadera
  2. Gott - det var länge sen, dags för en liten revival kanske!

    SvaraRadera