torsdag, mars 01, 2018

Reaköp som lockar

Startskottet för årets stora bokrea har just gått. Det är också temat för veckans topplista. Johanna efterlyser följande: Böcker ni har tänkt köpa på årets rea, som redan är förhandsbeställda eller era bästa tips på böcker att fynda på rean – det finns många varianter på temat.

Jag ska ju, som vanligt, försöka låta bli att köpa böcker. Men när jag ser att man kan få riktiga godbitar för struntpengar (nästan) är förstås risken att trilla dit ändå väldigt stor. På min lilla topplista hamnar då:

1. "Swing Time" av Zadie Smith, på originalspråk är ett måste.
2. "Skrik tyst så att inte grannarna hör" av Karin Alfredsson.
3. "Ett litet liv" (A Little Life) av Hanya Yanagihara.
4. "Fiskarmännen" (The Fishermen) av Chigozie Obioma.
5. "To the Lighthouse" av Virginia Woolf.

Kanske är det lika bra att erkänna att en Jojo Moyes åkte med från bokdisken när jag handlade lite mat på Ica i dag ... och sedan slinker jag gärna in när Akademibokhandeln kommit fram till sista reastadiet: halva reapriset. Den dagen kommer!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Var också på bokrean hos Akademibokhandeln i Täby Centrum idag. Å precis som du har jag bloggat om det. Men böckerna vi köpte skiljer sig åt helt och hållet. Men det var ju bara första vändan om man säger så;-)

    SvaraRadera
  2. Ett litet liv har jag köpt på rean.

    SvaraRadera
  3. BP - jag köpte bara en, på Ica ... har hittills behärskat mig annars!
    Boklysten - träffade en människa som gick och läste "Ett litet liv", hon kunde inte släppa den, så då bestämde jag att den måste jag också läsa förr eller senare!

    SvaraRadera
  4. jag tycker om bibliotek ❤️

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ju den där Skrik tyst... :)

    SvaraRadera