tisdag, mars 13, 2018

Medan vi väntar på värmen ...

Johanna i deckarhörnan längtar efter våren. Det är hon sannerligen inte ensam om. Men medan vi väntar kan vi kanske se fram emot nya läsupplevelser! Till topplistan denna vecka är temat de böcker vi ser fram emot att läsa i vår. Kan vara nya som ännu inte släppts eller sådana som redan finns i din bokhylla. 
Listan skulle kunna bli väldigt lång ... men jag väljer de här, att ta tag i medan vi väntar på värmen:

"Skrik tyst så att inte grannarna hör" av Karin Alfredsson. På bokrean trots att den kom ut relativt nyss. Köpte den i går!

"Ljuset vi inte ser" (The Light We Cannot See) av Anthony Doerr. Har stått och väntat länge, men omfånget har skrämt.

"Agaat" av Marlene van Niekerk. Samma sak: skrämmande högt sidantal. Men plötsligt fanns den på Stadsmissionen för en tjuga, så nu är det läge att bita ihop. Enligt alla som redan läst ska jag få valuta för pengarna.

"En bror att dö för" av Roslund & Thunberg. Väntar bara på pocketutgåvan, vet att det blir spännande och lite otäckt också ...

"Mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman har jag valt bort eftersom jag tyckte det blev väldigt mycket Backman ett tag. Nu tar jag den innan jag ger mig på "Vi mot er". Båda finns här hemma!

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Ljuset vi inte ser är fin!

    SvaraRadera
  2. Mormor hälsar och säger förlåt är en av Backmans bästa, tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. inte läst någon av dessa

    SvaraRadera
  4. (Backman kan finnas i bokhyllan)

    SvaraRadera
  5. En del av dessa har jag i bokhyllan med.

    SvaraRadera
  6. Agaat har jag ju tänkt läsa så länge. Bra att bli påmind om den. Dorr verkar också intressant.

    SvaraRadera
  7. Mormor etc. är den enda Backman jag läst, mycket bra! Alfredssons bok har jag också läst, rätt bra den oxå.

    SvaraRadera
  8. Aagat var jag helt säker på att jag skulle gilla men när jag tagit mig igenom drygt halva gav jag upp.

    SvaraRadera
  9. Ljuset vi inte ser och Min mormor hälsar och säger förlåt är jättebra :)

    SvaraRadera
  10. Agaat var en läsupplevelse. helt otroligt bra

    SvaraRadera
  11. Då väntar vi båda två på pocketversionen av "En bror att dö för". Har läst "Björndansen" som jag tyckte var briljant.
    Vad gäller Fredrik Backman så anser jag att han gått från klarhet till klarhet. Gillade inte hans "En man som heter Ove", men de efterföljande böckerna blev bara bättre och bättre tycker jag. "Björnstad" till exempel var helt suverän liksom "Britt-Marie var här".

    SvaraRadera
  12. Lite olika omdömen här, det gör ju saken mer spännande ... Doerr och Agaat är jag fortfarande ängslig inför - hade man inte kunnat stryka några hundra sidor i dem månntro??? Om Backman: det var Britt-Marie som fick mig att ta paus från honom, tyckte den var rätt tjatig. Har läst allt han skrivit utom då mormor och den allra senaste.

    SvaraRadera
  13. Ljuset vi inte ser har jag beställt från bokrean, så den ser även jag fram emot att läsa.

    SvaraRadera
  14. Mormor är jättebra tycker jag. :) Ljuset vi inte ser har jag funderat på att läsa sen den kom.....men drar mig lite för tjockleken, kanske blir det ljudboken....

    SvaraRadera