lördag, mars 31, 2018

En kattbok som kanske är en bokskatt?

Glad påsk på er därute om jag inte redan sagt det!
Vad vore påsken för helg utan sin egen helgfråga, från Mias bokhörna? Platt intet, förstås. Men här är frågan:
Har du någon gammal bokskatt? Eller någon bok som du av någon anledning värderar högt?

Tja, jag vet inte precis om "bokskatt" är rätt etikett på "Kattilina och hennes bröder". En kattbok är det i alla fall utan tvekan. Och på något vis tror jag att den varit betydelsefull, för det är min första alldeles egna bok. Jag fick den innan jag var tre år gammal och den är vid det här laget tämligen sliten (ja, några år har ju gått!).

Förresten, för er som undrar, lite oroligt kanske: jo, den slutar lyckligt. Jag borde möjligen läsa om hela, det är rätt fort gjort faktiskt!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt med en kattbok, roligt med äldre böcker!

    SvaraRadera
  2. underbart!
    Som tur hade min mor sparat några trasiga sidor av min favoritbok, utan namnsida... hittade den för ett par år sedan - på svenska:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2015/03/mitt-forsta-bokminne.html

    SvaraRadera