måndag, mars 19, 2018

Stolar som sitter fint!

Hur vanligt är det inte att man slänger något över stolsryggen, lite hastigt och slarvigt så där bara? När alla VET att det sunda är att vika ihop lite snyggt, kanske släta till med handen, räta ut ett och annat veck på det där plagget eller reda ut ett trassligt bälte eller en hopknorvad sjal ... ja, det vore förstås en bättre idé att hänga undan prylarna i ett skåp eller en garderob där de egentligen hör hemma men ...

Nu har möjligheten att slänga något över stolsryggen på ett smart och planerat sätt öppnat sig. Det är Ikea som säljer tre svarta krokar som ser ut som pinnstolar i ett paket under namnet "Fjantig", men det tycker jag är riktigt orättvist! Varje stol är 12 cm hög och 6 cm och djup och ja, ni behöver inte ens undra, naturligtvis köpte jag, en investering på 39 spänn! De kommer att sitta fint på en vägg någonstans, även om jag inte vet riktigt var.

Ingenting fjantigt alls över denna lilla trevliga inredningsdetalj, som märkligt nog inte har en namngiven designer. Möjligen finns ett litet problem: de är kanske allra snyggast innan något har hängts på dem!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. vi har dem i hallen; snygga, starka, praktiska!

    SvaraRadera
  2. (sonen hittade och satte upp ❤️)

    SvaraRadera
  3. IKEA gör många smarta lösningar och det här är verkligen en av dom. Däremot har jag ingen sån hemma, men man vet ju aldrig.... :-)

    SvaraRadera
  4. Säg vad man vill om IKEA, men herregud så fyndigt! Dessa stolar hade jag mera förväntat mig att hitta hos Designtorget till tredubbelt pris. Otroligt läckra stolar som skulle komplettera vår "stolgarderod" i hallen på ett alldeles utmärkt sätt;-)

    SvaraRadera
  5. Jag är tveklöst en trogen och belåten Ikea-kund, som gjort "gratis reklam" åt företaget här på bloggen rätt många gånger - ikea har ju t o m en egen etikett här hos mig!

    SvaraRadera