måndag, mars 12, 2018

Veckans bildord: OVAN

OVAN, alltså. Då återstår bara frågan hur man ska uttala ordet: med O som i Ost eller med Å som i Åska? Ovan där, eller o-van, det vill säga utan vana?

Jag försöker mig på en ädel kombo. Tittar upp och vad ser jag? Jo, OVAN där finns tecknen på att det trots all snö finns en vår som väntar. Vilket känns lite O-VANligt just i dessa dagar ... jag tog förstås bilden för någon vecka sedan, medan vi fortfarande trodde att våren var på gång!

Fotoutmaningen har sin upprinnelse hos Sanna och om du klickar dig över till henne hittar du många andra tolkningar av veckans ord.
Ha en bra vecka! Kanske ljusnar det ovanför våra huvuden? Som om vi hamnat på Capri, där den nedre bilden är tagen. Ovanifrån.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Läskigt, är höjdrädd...
    Lillebror trodde inte att storebror Oskar ha nåt med åskan att göra...

    SvaraRadera
  2. Tänkte också på o-van men kunde inte få ihop några bilder på det. Kanske skulle jag försökt mig på att åka Caspars hoverboard och bett någon fota men då hade jag väl slagit ihjäl mig...
    På Capri var vi för något tiotal år sen. Det var fantastiskt vackert vilket din bild bevisar där högt ovan havet.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat att få till en combo! Skönt med lite vårtecken. Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  4. Du får mig då alltid att tänka till:-) Funderade också på ovan(a) och från ovan, men det slog mig först nu när jag läste din text att o:et ju faktiskt uttalas annorlunda. Fick mig ett riktigt gott skratt kan jag säga. Du har tolkat båda varianterna alldeles ypperligt:-)

    SvaraRadera
  5. För oss höjdrädda är Capri ingen höjdare, skulle man kunna säga ... Färden upp från hamnen till Anacapri är rätt läskig och att titta ner är det också, även om det finns tjocka murar!
    Kul att ni uppskattade mina två varianter, hoppas det blir en vana ... inte en o- alltså ... :-D

    SvaraRadera
  6. Så fin bild från OVAN där.
    Precis som du beskriver det, har även jag lagt in ordets olika betydelser i mitt inlägg.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Bra kombo! Härligt med en form av vårtecken, något vi borde ha mer av så här en bit in i mars!

    SvaraRadera
  8. Perfekt tolkning där du fick med båda varianterna ... och fina bilder till också! Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  9. Att hitta hängen ovan är inte dumt! Det signalerar VÅR!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Det var en bra kombo!

    SvaraRadera
  11. Fina bilder till temat! Vi får verkligen hoppas att det ljusnar och att vi får vår snart.

    SvaraRadera