söndag, augusti 25, 2024

Bästa skylten står i skogen!

Nog kan man väl drömma om att hitta en skylt som visar den absolut rätta vägen? Jag trodde nästan att jag lyckats hitta just den, trots att jag inte letade på allvar, visste faktiskt helt säkert var jag var ... men tänk dig in i situationen: du har irrat i skogen i timmar, du har skavsår på hälarna, vattenflaskan är tom sedan länge, du är svettig och minsann om det inte har börjat regna också ... 

Då ser du den, SKYLTEN som naturligtvis ska bli din räddning! Du tar långa kliv, glömmer att hälarna skriker av smärta ... och så är du framme. 

Tyvärr. Ingen hjälp att få. Man kan gå åt två håll, men var kan man inte det? Måste säga att detta kan vara Skyltsöndagarnas kronjuvel. Eller åtminstone en av de verkliga pärlorna!

60 procents rea - då blev det en vit blus. Lite lustigt att upptäcka klädmärkets namn ...
Det hör till en för mig ny dansk modefirma som verkar tillverka plagg i många färger.
Men kanske allra helst i svart?
Skyltsöndag som vanligt alltså. Glöm inte klicka på andra skyltbloggare som säkert gjort fynd av alla möjliga sorter: Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianKajsaLisa LillaSyster, Paula, PettasSusjosStefan,Tony, Åke plus naturligtvis BP som vakar över allt och alla i den här nischen.

Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Hahahaha....så det kan bli.....roligt skrivet, men det är klart, råkar man på en sån skylt flödar ju inspirationen!
    Trevlig söndag....om du nu hittat hem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, jag har hittat hem! Men blev glad över att också ha hittat den där skylten!
      Trevlig söndag önskas även dig, fast rätt så blåsigt är det.

      Radera
  2. en kilometer hemifrån i skogen hittar vi skylten Utsikt, fortsätter uppåt på berget så ser havet, båthamnen, badplatser, bra väder ser vi Marstrand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla bra att det står "utsikt"- Ifall nån inte ser det, menar jag ...

      Radera
    2. det ser man inte förrän man står uppe på berget 🙂

      Radera
  3. LillaSyster12:16 em

    Inget kul att gå vilse i skogen. En visselpipa i fickan att ta fram för att kalla på uppmärksamhet och hjälp. Ett nyladdad tfn är också bra. Läste om en kvinna i 70 års åldern som trillat och brutit benet på svamprundan. Hon fick ligga länge innan räddningstjänsten hittade henne. Men allt gick bra. 60% rea då är det ju kul att shoppa. Ha en bra eftermiddag, här blåser det storm igen....suck

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går inte ensam i skogen, hade en granne som bröt foten på svampjakt, det blev en himla apparat med räddningshelikopter och en massa besvär! (ont gjorde det väl också)

      Radera
  4. Haha, absolut bästa skylten där i skogen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En trevlig liten färgklick mitt i allt det gröna och sköna!

      Radera
  5. Lite klurig skylt med pilar åt olika håll.
    Känner inte till klädmärket men lite kul med etiketten på en vit blus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckades i a f hitta två väldigt olika skyltar!

      Radera
  6. En oförutsägande skyltning där i skogen. Bara att vandra åt antingen ena eller andra hållet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och sen får man väl se var man hamnar, svårare behöver det förstås inte vara!

      Radera
  7. Hahaha! Skyltarna och din härliga text till hade ett extremt högt underhållningsvärde kan jag säga - hahaha. Du är fenomenalt duktig på att "klä in" dina skyltar.
    Black colour till en vit blus - hahaha! Påminner om klockan jag köpte häromdagen. Urmärket heter Black Oak och klockan var vit inklusive armbandet...
    En härlig skyltning med kul text:-) Tusen tack för det och alla länkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart och vitt passar i a f ihop ... tack för vänlig uppskattning!

      Radera
  8. Haha, vilket roligt inlägg. Skylten talar ju egentligen bara om vilket håll man kan gå. Vilket håll är ju en chansning. Jobbigt om man väljer fel och då får en extra lång väg att gå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man vore vilse på riktigt vore det ju förskräckligt att komma fram till en sån här skylt! Då skulle man väl börja storböla?

      Radera
  9. Haha, vilken knäpp skyltning i skogen! Det lilla märket under pilarna, vad betydde det? Förmodar att du kom från det tredje hållet.....
    Nu vet jag dock att du kommit hem ordentligt, annars hade vi nog inte fått se det här inlägget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förvisso uselt lokalsinne, men hem brukar jag ändå hitta ...!

      Radera
  10. Hej vänner, jag är läkare till yrket. Jag trodde aldrig på superfeshier på grund av min yrkeserfarenhet förrän jag träffade Dr Gideon, en kraftfull trollformler som är fantastisk med sitt arbete. Jag hade problem i mitt äktenskap på 12 år när jag upptäckte att min man hade en affär med sin kollega så jag konfronterade honom, allt han kunde säga till mig var att jag borde vara redo för en skilsmässa eftersom han är trött på mig, det var verkligen överraskande. för om två dagar får jag skilsmässointyget av honom, jag ber honom att sluta men han betedde sig konstigt, han tänker inte ens på hur det kommer att påverka våra barn, då pratade jag med en kompis om mitt problem och hon berättade hur hon var i en liknande situation men Dr Gideon kastade en kärleksförtrollning för henne som räddade hennes äktenskap, jag var skeptisk men jag vill verkligen inte ha ett misslyckat äktenskap så jag kontaktade doktor Gideon för att få hjälp efter att han- jag förklarat min situation, Jag fick höra vad jag skulle göra och idag är min man ifred med mig igen och har slutat med alla sina dåliga handlingar mot mig. Om du har ett problem i ditt förhållande är Dr Gideon ditt sista stopp för en lösning. Du kan kontakta honom på WhatsApp:. +2347042191323
    E-post: drgideon611@gmail.com

    SvaraRadera