söndag, augusti 18, 2024

Skyltar, skyltar, skyltar!

Lite fantasieggande: vad kan det leda till om man inte lyder utan knackar på rutan?
Blir någon knivhuggen eller spetsad på en kam eller vad?

Förskola där man tar extra hänsyn till naturen får skylta med "grön flagg".

Danssugen? Den här skylten tar dig till videon. Inte riktigt min musik dock.

Om man jagar skyltar för att delta i Skyltsöndagen, bloggstafetten som BP håller sin vakande hand över, upptäcker man ett och annat som annars skulle ha förbigåtts i största möjliga tystnad. Men nu bjuder jag på veckans skörd, helt utan tema eller röd tråd. Skyltar är det i alla fall! 
Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianKajsaLisa LillaSyster, Paula, PettasSusjosStefan,Tony, Åke brukar också visa söndagsskyltar på sina bloggar.

Fiket heter Petite France och har man sett på maken: bostaven C är en croissant!

Lån från nätet. Jag skulle kunna bära den t-tröjan. Och stå för budskapet.
Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Knackar inte på fönsterrutor... och det kan skada den som jobbar bakom rutan med kemikalier och vassa verktyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det. F y i: jag knackade inte, tog bara bilden.

      Radera
  2. Jag i min tur skulle nog knacka...för att få veta vad som händer. Jadå, t-tröjan skulle jag också kunna bära.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår helt din reaktion! Och tröjan gillar vi allihop tror jag.

      Radera
  3. Fösta skylten inbjuder ju till att knacka, i alla fall kliar det i mina fingrar! Håller med att musiken (?) inte var något vidare, sen är det så töntigt med alla som bär mask ..... tramsigt! Croissanten däremot är fin å t-shirten är suverän, skulle mycket väl kunna tänka mig den också!
    Ha nu en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söndan lider mot sitt slut men jag har varit himla flitig (i köket) så jag 'är nöjd med den.
      Knacka eller inte knacka, det är frågan :-D
      Den där musiken skramlade mest tyckte jag.

      Radera
  4. LillaSyster12:35 em

    Sista skylten var ju för go=)
    Brukar hänga en lapp på ringklockan här om att inte ringa på då syrran sover här efter att ha jobbat natt. Snyggt skyltat! Ha en bra eftermiddag =) ps jag köpte mig även en färdig planta med Påfågelsblomma i mitten av juni då jag hittade det- de har jag verkligen njutit utav.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du fått umgås med en påfågelsblomma även om du fick ta en genväg!
      Klart att den som jobbar natt behver sova på dan, bra att skydda!

      Radera
  5. Visst känner man sig olydig när man inte får knacka och bara vill testa!!
    Gullig T-shirt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något visst med förbud man inte riktigt begriper ...
      Visst är tröjan bra!

      Radera
  6. Får mig att minnas hur vi på en stadsorientering (det var som bjöds oss stockholmsungar, utan skog), skulle räkna hattar i ett skyltfönster. Då kom en trött expedit ut och bad oss att inte peka på rutan för varje hatt vi räknade. Vi var ju inte den första gruppen, och tydligen nöjde vi oss inte med att diskret peta på rutan, utan gjorde det med fart och kläm som genljöd inne i butiken.

    Minns också hur man i barnfamiljer tejpade fast en kapsyl över ringknappen när ungarna sov middag.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken underbar variant på orientering!
      Kapsylknepet tycker jag var jättefiffigt dessutom.

      Radera
  7. Vilken Skyltsöndag! Skrattade gott åt första skylten. De lutar åt nagelstudio eller tatuering av ögonbryn - hahaha:-)
    Grön flagg är lite roligt tycker jag, då jag spontant tänkte på EU:s blå flaggor för sandstränder.
    Gringe Morsans dekal är lite rolig. Inte min musik heller, men croissanten gillar jag skarpt:-)
    T-shirten - ja, vad ska jag säga;-)
    En av dina bästa Skyltsöndagar! Tusen tack för den och alla länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till nästa söndag har jag i a f inget som ligger och väntar ... det är ett evigt jagande!
      :-D

      Radera
  8. Det där förbudet att knacka får mig absolut att överväga att göra just det.
    Gillar texten på t-shirten ... för visst är det konstigt ...
    Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det svårt det där med att ålder bara är en siffra ... en del annat verkar också följa med ...
      Hoppas även du får en bra vecka!

      Radera
  9. Där får man allt låta bli att knacka, men vassa föremål och kemikalier runt ögonen får mig att undra vad gör?
    Fina skyltar på förskolans fasad.
    Gillar skylten med croissant och texten på t-shirten. Tror att vi är många som känner igen oss i den texten.

    SvaraRadera
  10. Men, sitter människan i ett skyltfönster och jobbar? Musikvideon, ja beatet är bekant, dunka dunka ta mig bort, jag orkar int! Stod o tittade längtansfullt på croissanter i butiken idag, men avstod köp. Innehåller mycket smör, men ack så goda...

    SvaraRadera
  11. Anonym11:21 fm

    Vet inte hur många gånger jag sagt just det till folk. Knacka inte på fönstret! Ring på mobilen. Sent på kvällen eller när det blir mörkt tidigt vill jag heller inte att man ska knacka på min stugdörr.
    Det är fruktansvärt skrämmande om man sitter och jobbar, studerar eller är djupt koncentrerad eller om man somnat.
    Det som händer är knappast något straff för den som knackat men att den stackare som blir skrämd får hjärtrusning och här har ju personen dessutom berättat i den mindre texten om att hen jobbar med vassa redskap.
    Det jag inte förstår är varför personen valt att sitta med ryggen mot fönstret.

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  12. Inte anonym, det är bara jag...

    SvaraRadera