lördag, augusti 31, 2024

Veckans mening – om en ny tv-kanal

Har ni lagt märke till den nya svenska digitala mediesatsningen Ekonomikanalen/EFN? Det är Handelsbanken som nu väljer att lägga en rejäl slant (av sin för mig ofattbara vinst på 36 miljarder kronor i fjol) på att bygga upp en ny mediajätte med överköpta journalistprofiler till en verksamhet som, med rätta tror jag, ses med ganska stor skepsis i resten av media-Sverige. Jens Liljestrand skriver i Expressen om satsningen. Han har specialstuderat EFN och har sett "småputtrigt snickesnack och svammel". Han frågar sig "Varför betalar Handelsbanken för att en panel kulturprofiler ska sitta och bolla fisljumma åsikter i harmlösa ämnen?" och det verkar vara en högst berättigad undran, fast själv har jag ingenting sett. Någon idealistisk verksamhet lär det inte vara tal om ... Här hittar jag Veckans mening, den som Skriv-Robert efterlyser på lördagar och som ska ha fått mig att stanna till någon extra liten sekund i min läsning.

På EFN uppstår det aldrig debatter eller motsättningar, man nickar och håller med, alla spelar för samma lag och vill ha sänkta räntor, lägre skatter, mer pengar i plånboken.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym8:16 em

    Undrar vem de tror ska titta? Inte jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag kommer att bli deras tittare heller.

      Radera
  2. Inte något som jag känner att jag har saknat.

    SvaraRadera
  3. låter inte som något oundgängligt precis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det gör ju verkligen inte det! Men någon måste tro att det kan bli lönsamt!

      Radera