fredag, augusti 23, 2024

Jo jag tänkte på en sak ...

... att folk verkar ta ut saker och ting långt i förskott. Jag satsade på ännu en sommarpromenad i dag, i shorts, t-tröja och sandaler. Solen sken inte, men luften bjöd på 23 plusgrader och det kändes faktiskt rätt fuktigt också, jag blev svettig. Ändå syntes inte en människa på stranden, inte minsta lilla badsugna barn. Lika tomt på bryggan där man annars kan få köa för att ta sig ner i vattnet via stegen. Noll picknick på det gröna gräset. Möter folk iklädda täckjacka. Joggarna har långa byxor. Rejäla kängor trampar på marken där utspilld glass och bortglömda (?) läskburkar nyss hamnade. Om fyra månader är det julafton, men skulle vi inte kunna vänta lite med att hälsa nästa årstid välkommen? Tids nog är den här. Fast ikväll är det både blåsigt och regnigt ...

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Roligt att du tar upp det. Här var det kring 20 grader, rejält blåsigt och inte ett dugg trevligt. Vi fikade - utomhus och jag hade garderat mig med t-shirt, långärmad t-shirt samt sommarjacka och jeans. Jag frös som en hund kan jag säga. Ooooooops!
    Men jag blev väldigt glad när jag så nästa veckans högsommartemperaturer i väderappen. Sommaren kommer tillbaka med andra ord.

    PS. Boulespelarna var påpälsade, resten av innergården var död. Och visst regnade det här också ikväll, men blåsten har avtagit. I skrivande stund är det 18 grader. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lördag - och solen skiner igen, det tackar vi för! Jag biter mig fast i shorts-tröja-sandal-dagens-outfit ...

      Radera
  2. jag är en frusen tant... skolan och arbeten har börjat, torsdag maxtemperaturen 15° och fredag 17° i dina och mina trakter, nattemperaturen 13°, enligt Göteborgs-Posten, lite varmare nästa vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fryser inte i första taget, vilket är praktiskt!

      Radera
  3. äter frukost ute på altanen varje morgon oavsett väder, på östsidan i morgonsol, men igår fick jag sitta på västsidan för där har vi lite tak... regnigt och blåsigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter gärna ute men inte i regn ... helst inte heller i blåsväder!

      Radera
  4. Det är som att sommaren tagit slut och folk tänker att det nu är höst och man måste ta på sig en massa kläder. Jag har också lite höstkänsla men vägrar något annat än att gå barbent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska inte stirra sig blind på almanackan, vi kan kanske gå barbenta en månad till! Och nu är man ju dessutom LITE brun på benen!

      Radera
  5. Hej vänner, jag är läkare till yrket. Jag trodde aldrig på superfeshier på grund av min yrkeserfarenhet förrän jag träffade Dr Gideon, en kraftfull trollformler som är fantastisk med sitt arbete. Jag hade problem i mitt äktenskap på 12 år när jag upptäckte att min man hade en affär med sin kollega så jag konfronterade honom, allt han kunde säga till mig var att jag borde vara redo för en skilsmässa eftersom han är trött på mig, det var verkligen överraskande. för om två dagar får jag skilsmässointyget av honom, jag ber honom att sluta men han betedde sig konstigt, han tänker inte ens på hur det kommer att påverka våra barn, då pratade jag med en kompis om mitt problem och hon berättade hur hon var i en liknande situation men Dr Gideon kastade en kärleksförtrollning för henne som räddade hennes äktenskap, jag var skeptisk men jag vill verkligen inte ha ett misslyckat äktenskap så jag kontaktade doktor Gideon för att få hjälp efter att han- jag förklarat min situation, Jag fick höra vad jag skulle göra och idag är min man ifred med mig igen och har slutat med alla sina dåliga handlingar mot mig. Om du har ett problem i ditt förhållande är Dr Gideon ditt sista stopp för en lösning. Du kan kontakta honom på WhatsApp:. +2347042191323
    E-post: drgideon611@gmail.com

    SvaraRadera