torsdag, oktober 05, 2023

Att välja läsning

Vilken bokform gillar du bäst, e-bok, inbunden, ljudbok eller övriga? Det är Mia i bokhörnan som undrar.

Jag vill helst inte välja bara en, även om jag trots allt helst läser på papper. Men ljudböcker fungerar jättebra på promenad, på bilresor. E-bok är bra för att en sådan inte tar någon plats i väskan (mer än läsplattan förstås, men där kan ju finnas många titlar). Inbundna böcker undviker jag eftersom de är både dyra och, framför allt, tunga. Pocket vinner i längden! Fast jag vill ha lite av dem alla.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. jag alternerar, mest pappersböcker

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om inbundna böcker. Men visst tar de plats i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... och den är ju överfull sen länge ...

      Radera
  3. Håller helt med dig. Pockets it is:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi behöver ju inte ens vänta särskilt länge på de nya böckerna!

      Radera
  4. Föredrar pocket, men inbundna går också bra om dom inte är för tjocka...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tegelstenar väger helt enkelt för mycket!

      Radera
  5. Väl sammanfattat! Varje format fyller sin funktion och varför välja när man kan ha glädje av dem alla? Fantastiskt att man kan ha med sig läsningen överallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Praktiskt, på alla sätt och vis!

      Radera
  6. Det låter väl jättebra

    SvaraRadera
  7. Lånar alla böcker på bibliotek (förutom rec.ex.), så då blir det vansinnigt billigt med inbundna böcker. :)

    SvaraRadera