torsdag, oktober 12, 2023

Höst med pluspoänger

Den vår de svage kalla höst ... det må vara hur som helst med den saken, men det finns pluspoänger! Som en härlig köpeblombukett i höstfärger, den piggar upp. Det gör faktiskt också mina övriga tre bilder: utsikten från fönstret där jag sitter vid min laptopp är färgglad nu, och alla de rosa banden som vinkar över Biblioteksgatan inne i stan är också något att glädjas åt när man går på den matchande rosa mattan. Fast jag hittar inte bandet jag köpte, får nog investera i ett till.



Höst betyder flyttfågeltider. Så här kan det se ut, vackert skildrat i trä av konstnären
Jan Billman vars verk finns på Galleri Konsthantverket på Götgatan.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Japp, mycket rosa är det under oktober. Det rosa armbandet är riktigt snyggt i år. Har sett många killar som bär det också.
    Buketten är väldigt vacker och utsikten från di lägenhet är inte nåt att klaga på heller;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kanske köpa armbandet i st f ett band till. Tveksamt om jag kommer att använda det dock. Men man kan köpa för den goda sakens skull.

      Radera