söndag, oktober 08, 2023

Skyltsöndag för tjejer

Inte för att jag vet, men kanske kan man om man går in under den här skylten komma ut som en snyggare människa ... Vill du prova så hittar du stället på Södermalm i Stockholm, jag kan återkomma med exakt gatuadress vid behov!

Det blir skyltsöndag med tema i dag, vilket beror på att det handlar om tjejer. Till exempel Nilla som just fyllde 50 och fick grattishälsning modell större på bilens bakruta. Betvivlar att hon tillhör mina trognaste besökare, men Nilla, om du dyker upp: stort grattis i efterhand!

Linda heter min kära Dotter och nog för att hon är fin, men hon skyltar inte med det så här oblygt, i alla fall inte än så länge och så vitt hennes ömma moder känner till ... den här snyggingen finns i Arvika.

Sist men inte minst: en viktig skylt som visst råkade hamna lite mellan både det ena och det andra på 55:ans buss. Men det är Rosa Bandet-månad och vi blir påminda om hur viktigt det är att hörsamma kallelsen till mammografi. Att få den möjligheten är guld värt och ska inte missas av någon! Gå dit!

Undersökningen är mycket enklare än att känna/klämma/palpera sina egna bröst, om du frågar mig. Dessutom mer pålitlig. Bröstcancer drabbar alldeles för många, uppåt 8000 kvinnor per år i Sverige, och även om allt fler kan räddas numera är det ändå för vanligt att de drabbade dukar under av eländet. Tidig upptäckt är superviktigt.

Skyltsöndagsprojektet rullar vidare med BP bakom ratten. Vi är ett gäng bloggare som ständigt jagar skyltar och förevigar dem. Kanske är de snygga, extra fula, jättesmarta eller roliga: alla varianter är välkomna och du hittar dem enklast om du kollar i BP:s högerspalt där de dyker upp.

Copyright Klimakteriehäxan

24 kommentarer:

  1. LillaSyster4:41 em

    Bra uppmaningen =)
    Ett rejält fönster där hos Linda, måste vara en ljus lokal.
    Ha en bra söndagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gått varje gång jag blivit kallad, har klarat mig hittills. Men alla är inte lika lyckligt lottade.

      Radera
  2. En sån snygg skyltsöndag med en röd tråd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar jag inte lyckas med, nån gång ska väl vara den första!

      Radera
  3. Bästa och viktigaste skylten är den med brösten. Jag har då gått på varenda mammografi som erbjudits men nu får jag ingen kallelse längre.
    Önskar en fin söndagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man har ju bestämt att det är bortkastad energi att mammografera efter en viss ålder. Men jag har hört att man kan få remiss även som äldre om man är orolig.

      Radera
  4. Gillar rosa skylten. :-)
    Texten på bilen "Nilla 50 år" påminner mig om att jag såg en bil med texten "Nygifta", den skulle jag ju ha stannat och fotat till Skyltsöndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag plåtade ju bilen genom vår vindruta, så nåt vidare foto är det förvisso inte ... men skylten syns ju!

      Radera
  5. Härligt fin skyltning hos dig idag! Bästa skylten är den med brösten.. mycket viktigt budskap!

    Ha en fin Söndags kväll! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteviktigt. Köper alltid rosa band också - undrar var jag lagt årets?????

      Radera
  6. Brasnygg - kunde ju såklart inte låta bli att googla. Hade fått för mig att det var en butik som sålde bh:ar. Varför fick jag för mig det? Tänkte på att bra är en bh på engelska. Men jag hade i alla fall fett fel - hahaha:-)
    Nilla - det första jag tänkte på är fotbollsspelaren Nilla Fischer, men hon är ju inte 50 än;-)
    Lindas skönhet - googlade även den salongen. Såg att "HIFU 5D Huduppstramning dubbelhaka" går loss på 2 999 kronor. Som hittat med andra ord;-) Men troligen inget din dotter behöver åtgärda än - hahaha:-)
    Kolla dina bröst-skylten gillas. Inte bara för kollens skull utan att teckningen INTE är rosa, så den skiljer sig helt från Rosa månadens bröstcancer-kampanj.
    En helt suverän Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)

    PS. Tror att Carita slog din bild med 12 skyltar som du la upp förut. Om jag inte räknat fel visar hennes foto från idrottshallen 14 skyltar. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj får leta upp Carita!
      det var kul att få till en röd tråd i skyltandet för en gångs skull!

      Radera
  7. Svar: Du är inte ensam om att ha haft svårt att kommentera på Wordpress-bloggar. Som bekant hatar WP Blogspot. Det är sen gammalt det, som man säger;-)
    Hade samma problem och "löste det" med att bara klicka på den tredje "ikonen" längst ner till vänster i kommentarfältet. Sedan funkade det igen. Just Carita fick massvis med frågor från bloggkompisar som helt plötsligt inte kunde kommentera hos henne igen, inklusive jag.
    Testa och se vad som händer!

    PS. Åsa Danielsson från Timrå slog er båda två med sitt bidrag idag. https://www.angelgirl.burken.nu/
    Hon visste nog inte om det. Ska blogga om dig, Carita och Åsa imorgon. Det är ju "Glad måndag":-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett Åsas, det var klart imponerande!!!
      Intressant det där med kommenterandet. Ska göra nytt försök.

      Radera
  8. En talande röd tråd för er tjejer, här vart man offside :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du står väl på vår sida ändå? :-D

      Radera
  9. Röd tråd, kvinnor. Och ja, jag skulle testa detta med att gå in och komma ut som en snygging. Tron kan ju försätta berg som det heter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man måste tro, annars uteblir nog effekten ...

      Radera
  10. Den sista skylten ställer jag verkligen upp bakom - jag hade ju bröstcancer för några år sen. Hittade den själv och är nu opererad och frisk från den...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart att läkarna/vetenskapen gjort stora framsteg och underbart att du blivit frisk! Men påminnelsen behövs, utan tvekan.

      Radera
  11. Visst är det fantastiskt att vi i Sverige har denna möjlighet att bli kallade till mammografi. I varje fall tills en fyller 74. (Sedan kan en få komma på extra besök) Tänk så många som fått sin cancer upptäckt i god tid via denna kostnadsfria undersökning.
    Kul att det på olika sätt blev en kvinnoskyltning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte hitta nån röd tråd i mina skyltsöndagar, så det kändes "nytt" denna gång. Visst är det fantastiskt med mammografin!

      Radera
  12. Anonym4:29 em

    När jag bodde ute på skogen i Fredriksberg skulle jag ta mig ända till Borlänge för att screena brösten. Det blev därför inte av på några år, det hade blivit en heldagsutflykt, o absolut värt det, men men...Nu efter flytten till civilisationen missar jag aldrig chansen.
    Brasnygg gillar jag fast jag associerar till behå men vet inte om det stämmer. Däremot gillar jag inte firmanamnet Lindas skönhet, fantasifattigt om du frågar mig...Ha en fin höstvecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brasnygg verkar inte handla om bh-ar utan mer om naglar, hud och hår. Det är väl inte alltid så enkelt att komma på något slagkraftigt, kan hålla med dig om att Linda inte kom med nån riktig hit ...

      Radera