fredag, oktober 27, 2023

Om tidens gång 2

Grå fredag, igen. Har inga riktiga planer men gläds åt en bra natt avrundad med en rejäl sovmorgon  det gäller att ta vara på glädjeämnena i höstmörkret! Färgspelet utanför fönstret illustrerar tydligt tidens gång. Dagarna går fort, snart är det dags att plocka fram prylarna som ska sprida lite extra ljus ända in på nyåret. Sånt är läget, och det är tiden Elisa Matilda tycker att vi ska tänka på när hon ställer sina fem fredagsfrågor:

  1. Är du tidspessimist eller optimist? Realist, tror jag. Kommer i tid, är noga med det, om ingen naturkatastrof hindrar mig, som försenade bussar eller sådant.
  2. När går tiden som snabbast? När man har roligt i gott sällskap.
  3. När går tiden som långsammast? När man hamnat i kö.
  4. Var spenderar du mest tid? Hemma.
  5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid? Har ägnat mig en del åt evighetssysslan garderobsrensning. Finns aldrig tillräckligt med tid för det ...
Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. sist vi träffades så kom du i tid 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag i princip alltid. Avskyr att missa, ingen ska behöva vänta.
      När ses vi igen?????????

      Radera
  2. Städa och plocka i garderoben skulle nog inte skada här heller.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, på garderober och skåp kan man lägga hur mycket tid som helst ...

      Radera
  3. Tänk att det alltid finns saker att rensa ut i garderober och lådor!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se mitt svar ovan ...... det är bara så det är!

      Radera
  4. Det är ett ständigt pågående projekt detta med garderobsstädning. Problemet just nu är att få iväg mina utsorterade kassar. Eller problem, nej lättja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men användbara kläder blir man glad åt, både hos Myrorna och Röda korset exvis.

      Radera
  5. Alla, precis alla som deltar i dag verkar spendera mest tid hemma. Frågan är om det är positivt eller negativt...
    Garderobstädning är inte min grej, eller så är det det. Jag kastar/lämnar ju in allt som inte använts på två år. Så det tar aldrig någon längre tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde samma reflexion som du. Å andra sidan: om folk svarat "på jobbet" hade väl inte det verkar riktigt bra det heller ...
      Önskar att jag kunde skiljas lite lättare från mina saker. Nu gjorde jag en riktig ansats, provade många plagg - bara för att finna att de dels fortfarande passade, dels fortfarande är snygga ........ tablå!

      Radera
  6. Garderobsrensning! Där påminde du mig om något jag tänkt göra den här hösten/vintern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, ber så väldigt mycket om ursäkt ....!

      Radera
  7. Anonym9:50 em

    Det är bra att flytta ofta, då blir garderoberna också rensade! Fast det finns nackdelar med flyttar också...Visst går tiden fort i goda vänners lag, kanske får du chans att märka det ihelgen, oavsett hoppas jag du får en skön hösthelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har ju jag inte flyttat så himla ofta, men kan förstå att det har bra effekt på "lagren" man har där hemma. Önskar dig också en fin helg!

      Radera
  8. jag är inte anonym idag heller

    SvaraRadera
  9. Garderobs-rensning, det behövs alltid att göras, suck! Ha en fin helg i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma. Blir nog inte mycket rensat denna helg i alla fall ...

      Radera
  10. Roligt i gott sällskap stämmer jag in på. Det är verkligen så mycket värt och tiden swishar förbi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott sällskap är A och O, sannerligen! Det där med att "ensam är stark" är en kraftig överdrift.

      Radera