fredag, oktober 20, 2023

Jag har krympt!

Fem fredagsfrågor från Elisa Matilda väntade som vanligt när jag öppnade min laptop. Bara att svara!

  1. Vad är du för kort för att göra? Plocka ner prylar från översta hyllan i köksskåpen. Numera. Har krympt, nästan fyra centimeter ... det gör alla med åren, jag vet, men lite chockartat var det ändå att konstatera.
  2. Vad är du för envis för att göra? Kapitulera inför övermakten (hur den nu ser ut?)
  3. Vad är du för rädd för att göra? Komma upp på hög höjd, omgiven av branta stup. Mår illa.
  4. Vad är du för lat för att göra? Rensa i skåp, lådor, garderober.
  5. Vad är du för ung för att göra? Sitta still dag ut och dag in. Och, dessutom, strunta i mitt yttre. Man får hantera det efter bästa förmåga!
Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. har en stadig pall som kommer till användning när maken inte hemma... väljer mina strider noggrant, inte envis på det sättet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trappstegen är min kamrat när jag ska uppåt!

      Radera
  2. Tänk på mig, jag har krympt 14 cm! Pga min skolios. Sorgligt. Så jag behöver pall till mycket, eller stege egentligen.
    Mig medvetandes kommer jag alltid att försöka bibehålla mitt yttre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det var rejäl krympning! Men visst måste man tänka på hur man ser ut?!?`Inte in absurdum men lagom.

      Radera
  3. Kapitulera för övermakten låter väldigt bra att vara envis till! =) Heja heja! ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag kan nog vara rätt jobbig att tas med emellanåt ...

      Radera
  4. lite ordning får en ju ha på sig! jag tycker att kläder är roligt. klättra på stolar och stegar får en ju göra. jag har nog inte krympt men är kort i tillverkningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kläder ÄR roligt, det måste man få tycka - säger en som förvisso har för mycket i garderober och skåp. Men ändå. Stege är väldigt bra att ha.

      Radera
  5. Har också krympt, men bara 2 cm än så länge. Det är viktigt att hålla sig i gång och att vårda sitt yttre. Då känner man sig inte så gammal tycker jag! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänker jag också. Njut av helgen!

      Radera
  6. Vi är förvånansvärt många deltagare idag som verkar ha krympt. Eller egentligen är det inte överraskande, de flesta av oss är ju 65 plussare...
    Det där med att rensa i skåp, speciellt köksskåp kan jag också skriva under på. Dessutom håller jag helt med dig i svaret på sista frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ju överens väldigt ofta du och jag!

      Radera
  7. Anonym8:37 em

    Håller med om det mesta du säger, förutom det med det yttre, jag har helt tappat intresset för både kläder och utseende. Hel och ren så är jag nöjd, har inte sminkat mig på många år nu. Trivs bättre med mig själv faktiskt, en naturell finnkäring. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hel och ren är naturligtvis bra. Det bästa är att man får bestämma alldeles själv hur mycket man ids anstränga sig - det är kju iofs inte heller garanterat att resultatet blir en förbättring ... :-D

      Radera
  8. Höga höjder är vi överens om, det är inget för oss. Jag kan inte ens se på TV när någon befinner sig högt utan att det börjar köra i magen på mig.
    Gillar ditt svar om att inte kapitulera för överheten. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allra värst var det när barnen var små och skulle titta ut över kanter, murar och sånt. Fick fysiska magsmärtor och det kan jag få än i dag - precis som du säger, av att bara titta på en bild! Håll dig på backen så att du kan njuta av helgen!

      Radera
  9. Kan tänka mig att det blir märkligt när man går från en längd till en annan. Men som du skriver är det ju något som händer oss alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och samtidigt får man större fötter ... kroppen bär sig åt som den vill!

      Radera