söndag, oktober 08, 2023

Fredagsfrågor på en söndag

Gerbera och krysantemum = höstblommor.
På fredagar brukar jag plocka upp Elisa Matildas fem fredagsfrågor, men den här gången dök de upp för sent för mig. Vilket väl inte hindrar mig från att svara i dag, även om det råkar ha blivit söndag? Nä, tänkte väl det. Det handlar om planering, vilket inte är min bästa gren ...

  1. När planerade du senast något av typ fest eller event? Firade vår 40-åriga bröllopsdag i augusti med ett kalas. Det blev lyckat, men jag hann inte prata med alla gäster ... 
  2. Är du den som gärna organiserar aktiviteter? Mer sällan nu än förr. Då hamnade jag lätt i festkommittéer och liknande.
  3. När har du nyligen upplevt plötsligt ändrade planer? Inget värt att komma ihåg.
  4. När planerade du något som sen fick dig att känna ”aldrig igen”? Minns med fasa något barnkalas med för många deltagare. Någon grät, släppte inte pappa. Någon ville inte ha tårta. Någon ville inte ha glass. Någon ville verkligen inte vara med i den leken ... svettigt!
  5. Vad har du för planer i oktober? Nästan inga, tror jag. Det rullar på i invanda banor, livet. Gott så. Inser att det börjar bli dags att hämta varmare ytterkläder från källaren och lägga sandalerna på hyllan. Går inte längre att förneka att sommaren tagit slut.
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Har aldrig suttit i en festkommitté om man bortser från min tid på den lokala hyresgästföreningen, tur man slapp undan från det uppdraget. ;)
    Barnkalas kan ju vara svettigt minst sagt, hujeda mej.
    Jo, tyvärr är hösten här, sommaren for iväg på sin årliga semester antar jag.

    Ha nu en fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittar in, fin söndag önskar jag dig också - men det blåser onödigt mycket ...

      Radera
  2. Har lagt av med att organisera aktiviteter av alla de slag. Andra får ta över, om de vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara skönt att slippa, vi har väl dragit några strån till stacken genom åren!

      Radera
  3. 40 år 💕 är värt att fira!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faktiskt! Du/ni firade ju samma! Grattis till oss!

      Radera
  4. Mina barn, även de äldre barnbarnen är gärna med i festkommittér. Icke jag.
    Japp, inser att varmare kläder behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya generationer kan ta över, det är jättebra!

      Radera
  5. Precis som dej har jag varit med i dessa festkommitteer (stavas det så?), men inte numera. Grattis till alla era bröllopsår!
    Minns faktiskt också ett barnkalas när yngsta killen fyllde år, och jag tänkte aldrig mer!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för grattis! Barnkalas kräver verkligen energi. Och en del tur. Nu när perioden är över kan man KANSKE sakna det, liiite ...

      Radera