tisdag, oktober 31, 2023

Nummerbyrån

Välkommen till Klimakteriehäxans nummerbyrå! Eftersom jag hyser en ambition att min blogg inte bara ska bestå av svar på andra bloggares frågor har jag nu lagt till denna lilla vinjett, som tillsammans med mina "lösa" texter, 
TankarDagens ord och Citaten ska bjuda på lite variation som du förhoppningsvis kan uppskatta. Här är dagens siffra, hämtad på nära håll:

5

-Så många tår har mitt barnbarn Matilda på varje fot. Vi räknar dem ofta, kommer varje gång till ett och samma resultat. Som tur är.

10 kommentarer:

  1. Två perfekta små fötter =)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Man kan ju hoppas att hon även har fem fingrar på varsin hand;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte vi har räknat dem än, ska bli!

      Radera
  3. Mer tur än Marie hade (en åttaåring som var söt och rar — men inget annat). Jag frågade henne vad 5+5 är, hon tittade på mig med fasa i blicken, utan att svara. Så jag tog tag i hennes hand och frågade hur många fingrar hon hade. Hon räknade långsamt, och svarade 5. Upprepade frågan fast jag höll i andra handen. Samma resultat, så jag frågade hur många fingrar det blev sammanlagt. Hon räknade flera gånger innan hon tittade på mig med ett stort leende och sa NIO!
    Var det inte Ura Kaipa, som kom fram till samma resultat?
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dyskalkyli??? Fanns inte när jag var barn, så att säga. Men i dag kan det vara en gångbar ursäkt för trist matteresultat.

      Radera
  4. Grattis till Matilda! 🧡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon verkar helt nöjd med sina fötter!!! Men så är de ju galet fina också.

      Radera
  5. Anonym10:45 em

    Fem ! Blev lite förtida firande av en sådan åring idag. Kusinen var på besök i samband med höstlovet. Om tre veckor firar vi igen... och då är det 5 på riktigt ! Och 70 för mormor! Huvaligen!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina siffror, allihop! För ålder är ju just det: bara en siffra, eller hur?! Grattis till er båda!

      Radera